Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Uzmanlarımız > Çocuk Sağ. ve Hastalıkları Uzm. Dr. Kadir Tuğcu > İlaçlar
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar  Aktif Forum Kullanıcıları Aktif Forum Kullanıcıları RSS: Ventolin Şurup
  Tavsiye Et Tavsiye Et  SSS SSS  Forumu Ara Gelişmiş Arama  Forumu Ara   Takvim   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Kilitli ForumVentolin Şurup

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
Mesaj
kudicem Açılır Kutu Gör
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 09 Mar 2009
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 35
Tesekkür: 8
Puan: 14
%100
  Alıntı kudicem Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Ventolin Şurup
    Gönderim Zamanı: 01 Kas 2010 Saat 10:27
Merhaba hocam 20 aylık ikizlerim çarşamba gününden beri hastalar. İlk önce yeşil bir burun akıntısı vardı, sonra öksürük başladı, gözleri akmaya sonada çapaklanıp kapanmaya başladı, ateşleri 38in üzerine çıkmadı. Doktor KOngest şurup başladı. Bi de kızım öksürüken nefesi gidiyor gibi oluyordu, öyle durumlar için " ventolin" diye bir şurup verdi. Ses telleri tahriş olmuş ağlatmayın sonra sesi kısılır dedi. Nefes sorunu artarsa diye kortizonlu bir hap verdi pentadox (gibi bişey iğnesi de varmış) 3 taneyi ezip verin dedi.  Gözleri için de damla yazdı.
 
Ventolini uykudan önce verdim ikisine de uykuda nefes sorunu olmasın diye, ama sona bu şurubun halüsinasyon gördürdüğünü duydum , onun yerine ventolinli soğuk buhar uygulması yapılması gerektiği söylendi. Çok korktum ve hemen şurubu kestim, şu an için öle müthiş bir nefes sorunumuz yok, ama burun akıntısı ve öksürük (artarak) devam etmekte.
 
Sizce ventolin çok mu zararlıydı, vermeye devam edeyim mi?
Doktorumuz antibiyotik başlamadı, akıntı tekrar yeşile dönerse ver dedi ben  de vermedim. Ne yapmalıyım?
Bu arada önerdiğiniz ballaı meyve çaylarından yapıp sabah akşam içiriyiorum iyi eliyormudur? Bal boğazda balgam yapışmasına sebep olur mu?
 
Hocam sizin yazacaklarınız benim için çok önemli, teşekkür ederim.
Arti ver   Eksi ver  Yukarı Dön
Dr.KadirTugcu Açılır Kutu Gör
Uzman
Uzman


Kayıt Tarihi: 14 Ağu 2008
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 36996
Tesekkür: 31897
Puan: 49136
%100
  Alıntı Dr.KadirTugcu Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Kas 2010 Saat 10:52
Ventolin "astım" ilacıdır... Öksürük şurubu değildir ama bunu bizim doktorların öğrenmesi herhalde bir 30 sene alır. Kongest verdiğiniz için bu tablo oluştu, onu hemen kesin. Hatta içini bir okursanız iyi olur... Bu kadarcık küçük çocuklara böyle saçmasapan tedaviler son derecede zararlıdır. O kortizonlu hapı da kullanmayın. Alt tarfı basit bir grip... Benim grip ile ilgili yazılarımı okuyun. Ventolini keseceğinize, keşke Kongest'i kesse idiniz.  
Arti ver   Eksi ver  Yukarı Dön
oĞuZuMM Açılır Kutu Gör
Altın Üye
Altın Üye


Kayıt Tarihi: 12 Eki 2009
Konum: BİLECİK :)
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 2171
Tesekkür: 1636
Puan: 3272
%100
  Alıntı oĞuZuMM Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Kas 2010 Saat 11:04
hocam oğlum 1 yaşına doğru boğaz rahatsızlıkları geçiriyordu hep.ciğerde leke saptadılar,boğaz kızarıklığı falan ventolinle pulmiicortun fısfısını verdiler çoğunlukla.ve hep de kullandıkk..havlama tarzındaki nefes alıp verdiği zamanlarda özellikle verdiler.ozaman bu da yanlıştı yani..off hocamm kime güveneceğimizi şaşırdık artık.ConfusedConfusedallah yardımcımız olsun,siz de başımızdan eksik olmayın,allah size hayırlı ve sağlıklı ömür nasip etsinNukeClapClap
Arti ver   Eksi ver  Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

  | İletişim | Reklam | Gizlilik İlkeleri Copyright 2007-2011 ® NETATÖLYE - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz alıntı yapılamaz.