Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Uzmanlarımız > Çocuk Sağ. ve Hastalıkları Uzm. Dr. Kadir Tuğcu > İlaçlar
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar  Aktif Forum Kullanıcıları Aktif Forum Kullanıcıları RSS: Antibiyotik etkisini ne kadar zamanda gösterir?
  Tavsiye Et Tavsiye Et  SSS SSS  Forumu Ara Gelişmiş Arama  Forumu Ara   Takvim   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Kilitli ForumAntibiyotik etkisini ne kadar zamanda gösterir?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
Mesaj
keskine Açılır Kutu Gör
Katılımcı Üye
Katılımcı Üye


Kayıt Tarihi: 09 Mar 2009
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 496
Tesekkür: 56
Puan: 82
%100
  Alıntı keskine Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Antibiyotik etkisini ne kadar zamanda gösterir?
    Gönderim Zamanı: 24 Haz 2012 Saat 05:39
Merhaba Kadir Bey,
Kızım 4,5 yaşında.Dün akşam aniden ateşlendi kulaktan 40 dereceye kadar vardı ateşi,sizin dediğiniz gibi düşürmedim.Kendi dr. aradım bekleyin 2 gün düşmezse pazartesi getirin dedi.İhtiyaç olursa calpol plus verin 1 ölçek duş aldırın dedi.Ama Akşam 10 gibi sayıklamaya başladı ve yerinden kalkamıyordu. Calpol plus vermişti dr. ondan 1 ölçek verdim.Sonra ateşi düştü ama halsizliği çok fazlaydı.Hatta ev çok sıcak ateşini düşüremiyorum diye ılık duş aldırdım sonra 2 saat kadar evde bulunduk.Sahile gezmeye çıkardım belki biraz daha serin olduğundan düşer diye.Ama gece 1 gibi tekrar ateşi çıkmaya başladı ve halsizliği çok fazla idi.Eklemlerindede ağrı vardı. Çatıya kaldırıp kullanmadığımız puseti istedi dr.a giderken bile düşünün :(((((. Dr.a gittiğimizde gece 2 idi.Yoğun bakımdaki bir hasta için bir çocuk dr.u varmış.İlgilendi boğazları beyazlamış dedi.Yeni başlıyor dedi.Amoklavin fort 400/57 70 ml verdi ve ihtiyaç halinde dolven yazdı.1 hafta kullanın dedi.Bizim dr. Çorluda biz silivride oturuyoruz.Bizim dr.muzda antibiyotik sevmiyor gecede olsa kendisini aradım.Boğazı beyazsa kullanın dedi.Griple alakası yok boğazının beyazlamasının dedi. Yinede bekledim başka ateş düşürücü vermedim ama baktım artıyor gece 04:30 gibi antibiyotiği verdim ve 35-40 dk. sonra hafiften terlemeyle ateşi düşmeye başladı.Yanlış birşeymi yaptım antibiyotik bu kadar çabuk etki edermi. Ağız kokusu çok çok hafif var ama dilinde pas yoktu.Dr.a belirttim hemen getirdiğiniz için dedi.  Sizce AB kullanımı doğru mu? Siz AB kullanmak gerekiyorsa en çok 2. dozdan sonra düşme eğilimini gösterir demiştiniz.Kullandıktan 35-40 dk.sonra ateşin düşmesi normal midir.Yani kullanımı doğru mu?  Teşekkür ederim.Saygılarımla.

Not :kan sayımı istedim WBC için ama dr. Gerek yok boğazları belli dedi. Boşuna kolunu delmeyelim dedi.( Laboratuvarda zaten çocuklardan pek kan alamıyorlar)

Arti ver   Eksi ver  Yukarı Dön
Dr.KadirTugcu Açılır Kutu Gör
Uzman
Uzman


Kayıt Tarihi: 14 Ağu 2008
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 36515
Tesekkür: 30913
Puan: 48157
%100
  Alıntı Dr.KadirTugcu Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Haz 2012 Saat 18:20
Gormeden ve WBC degerini bilmeden kesin bir sey soyleyemem. Ilk basta ates dusurmediginiz icin, vucut kendiside hastaligi bitirmis olabilir. Calpol+ : Uzerini iyi okursaniz; 6+ diye yazar. Yani 6 yas ve uzeri demektir. 4.5 yasa verilmez. Eger verecekseniz, gunde (24 saatte) 3 dozdan fazla vermeyin. Antibiyotigin tesiri icin, en az 4-8 saat gecmesi gereklidir. Eger tok karnina verirseniz, bu sure daha da uzar. Bana kalirsa, kendiliginden duzeldi.
Kritik verenler: keskine,
Arti ver   Eksi ver  Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

  | İletişim | Reklam | Gizlilik İlkeleri Copyright 2007-2011 ® NETATÖLYE - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz alıntı yapılamaz.