Yazar |
Konu Arama Konu Seçenekleri
|
sengul
Pırlanta Üye
Kayıt Tarihi: 11 Kas 2007
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Puanlar: 10040
|
Konu: MATEMATİKSEL DÜŞÜNMEYİ ÖĞRETELİM(ALINTI DEĞİL..) Gönderim Zamanı: 24 Nis 2010 Saat 13:43 |
ÇOCUKLARIMIZA HEP BİRLİKTE MATEMATİK ÖĞRETELİM…
Üniversite yıllarımıda katarsam 15 yıldır bu işin içindeyim.Konu mesleğe gelince hemen karşımdaki kişi ''ben hiç matematikten anlamam, okul hayatımda matematiğim kötüydü, hoca bana takmıştı,…Sevemedim şu dersi .gibi bir sürü şeyler anlatırlar.
Fakat karşımdaki insanları tanıdıkça sorunun çocukluktan beri doğru yönlendirilmediklerini gördüm. Özelliklede içli dışlı olduğum öğrencilerimde.. Üniversite sınavında matematik netleri çook düşük. Bunun sebebi taaaaa çocukluk yıllarına dayanıyor. O yüzden böyle bir topic açma gereği duydum. Çook erken diyenleriniz olabilir belki ama kesinlikle erken değil!….
Matematikle tanışma doğumla başlıyor….Yine geometrik düşüncenin gelişimi oyunla başlıyor…
Matematiği taaaaaa kreş ve anaokullarından başlayarak sevdirmemiz lazım. Sevmeyen , korkan ve ürken çocuklar ileride başarısız olurlar. Okul öncesi dönemde Matematiğe günlük yaşamda yer verilmesi çocuk için önemli. Biz ebeveynlere önemli görevler düşüyor. Biz çocuklarımıza matematiği değil matematiksel düşünmeyi öğreteceğiz.yani sorunlarını çözmeyeceğiz çözme yollarını öğreteceğiz.
Bu topicte günlük hayata matematiği nasıl indirgeyebiliriz , çocuklarımıza nasıl yardımcı olabiliriz ? sorularına hep birlikte cevap arayalım istedim..
Bu konudaki sorularınızı da seve seve cevaplarım...
'''Bugünün çocukları yarının büyükleri''' herşey onlar için...
Düzenleyen sengul - 25 Nis 2010 Saat 21:46
|
Kesinlikle çocuğuna “çocuk gibi” davranma.
Bu anneler olarak yaptığımız en büyük kabahat aslında.
Küçük olabilirler ama onlar da birey birey.
|
 |
sengul
Pırlanta Üye
Kayıt Tarihi: 11 Kas 2007
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Puanlar: 10040
|
Gönderim Zamanı: 24 Nis 2010 Saat 13:47 |
Mesela;
1)Bir oyun oynarken bunu başka nasıl oluşturabiliriz gibi sorularla farklı çözüm yollarına yönlendirebiliriz.
2)Tuvalat kağıdı rulosuyla oynayıp buna silindir denildiğini söyleyebiliriz. Birlikte yılbaşı şapkası yapıp bu şekilede koni denildiği söyleyebiliriz. Zamanla unutacaktır ama bilinç altında o kalır. İleride bu konuyu öğrendiğinde daha kolay algılayacaktır.
3) arabanızın kaç tekerleği olduğunu sorup sonra dışarı çıkıp sayarak bulabilirsiniz. Bisikletinin tekerlek sayısıyla karşılaştırabilirsiniz.
4)Bir hayvanat bahçesine gittiğinizde 4 ayaklı bir hayvanı gösterip bizim ise 2 ayağımız olduğunu söyleyerek farklılıkları anlatabiliriz.
)Doğayı tanımasına yardımcı olabiliriz. Yağmurdan sonra bahçeye inip toprağı inceleyebiliriz.
6)Ölçümleri mesala bir süt kutusunu doldurmak için kaç fincan kum gerektiğini kum doldurarak bulabiliriz.
7)Bir elmayı ortadan iki kesip yarım elde ettiğinizi, bu yarımları yapıştırdığımızda bütün elde edebileceğimizi uygulayarak gösterebiliriz.
8)Evdeki oyuncaklarınıda kreşteki gibi ayrı köşelerde düzenleyebiliriz. Evcilik köşesi, …v.b. buda sıralamayı, düzenlemeyi öğretir.
Düzenleyen sengul - 24 Nis 2010 Saat 14:01
|
Kesinlikle çocuğuna “çocuk gibi” davranma.
Bu anneler olarak yaptığımız en büyük kabahat aslında.
Küçük olabilirler ama onlar da birey birey.
|
 |
sengul
Pırlanta Üye
Kayıt Tarihi: 11 Kas 2007
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Puanlar: 10040
|
Gönderim Zamanı: 24 Nis 2010 Saat 18:03 |
9)Masal anlatırken sayılar , şekiller ve renklerden bahsedebiliriz.
10)Küplerle bol bol oynamak lazım. Derinlik, genişlik, yükseklik gibi kavramları farkında olmadan öğrenebilirler.
11)Basket oynanabilir attığı basketler sayılabilir..benzer saymayı gerektiren oyunlar oynanabilir.
12)Açık uçlu sorular sorarak çocuklarımızın düşünmesini farklı çözümler bulmasını sağlayabiliriz.’’ Sen olsan ne yapardın?’’ ‘’ sence nasıl olabilir?’’ ‘’istersen bir düşün’’ .....gibi sorularla özgürce düşünmelerine fırsat vermeliyiz. en önemlisi bence bu.
Şunu da yazmadan geçemeyeceğim. Her çocuk özeldir, gelişimide farklıdır buna çok dikkat etmemiz lazım.Yaşına uygun etkinliği uygulamazsak da ters tepki olur. Aynı yaştaki her çocuk aynı zihinsel gelişmeyi gösterecek diye birşey yok. Her anne kendi çocuğunu tanır , acele etmeden sırayla yavaş yavaş sevdirerek matematiksel düşünmeyi öğretebilir. Biz anneler bu konuda çok yaratıcıyız inanın. Yeterki çocuklarımızı yaşıtlarıyla kıyaslamayalım, o biliyor, o sayıyor,.. v.b. demeyelim ne olur!!!!!!
Düzenleyen sengul - 24 Nis 2010 Saat 18:19
|
Kesinlikle çocuğuna “çocuk gibi” davranma.
Bu anneler olarak yaptığımız en büyük kabahat aslında.
Küçük olabilirler ama onlar da birey birey.
|
 |
sengul
Pırlanta Üye
Kayıt Tarihi: 11 Kas 2007
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Puanlar: 10040
|
Gönderim Zamanı: 26 Nis 2010 Saat 13:05 |
sizlerde anlatıverin...
|
Kesinlikle çocuğuna “çocuk gibi” davranma.
Bu anneler olarak yaptığımız en büyük kabahat aslında.
Küçük olabilirler ama onlar da birey birey.
|
 |
meryem
Altın Üye
Ali İlber'in annesi
Kayıt Tarihi: 12 Mar 2008
Konum: plates ile:))
Durum: Aktif Değil
Puanlar: 3781
|
Gönderim Zamanı: 26 Nis 2010 Saat 16:15 |
canım benim ellerine zihnine sağlık...
anlatayım hatta ikinci kere olacak geçen uzun uzun yazı vermiştim silinince bi daha dönemedim...
şimdi ben biraz oğlumdan ve ona bazen bilinçli bazen de bilinçsiz olarak yaklaşımımdan bahsetmek istiyorum...Biliyorsunuz Ali geç konuştu..hatta daha konuşuyor bile diyemem...cümleler kuruyor ama birbirine bağlarken epey zman geçiyor..sabırla cümlelerinin bitmesini bekliyorumm...Neyse oğlumun dil gelişimi yavaş olduğu için onunla mümkün olduğu kadar çok konuşmaya çabaladım..zaman geliyordu dilimde söz bitiyordu..eee bi konuşmayı nası uzun tutabilirdim tabiki onun rengi onun sayısı onun büyüklüğü derken uzattıkça uzatıyordum...senin bahsettiğin 8-9-10 ve 11 inci maddeleri o dönemde sık sık yapıyordum halen de yapıyor sayılırım...hatta 12 inci maddeyi de ne kadar cevap almasam da kendim soruyor onun ağzından yine kendim cevap veriyordum...
Son zamanlarda Ali de gözlemlediğim bazı davranışlar bunun semeresini aldığımı gösterdi...
geçenlerde haşlanmış nohut vardı yemekte.Ali dört tane nohutu hayali bir karenin köşelerine yerleştirerek "kare" dedi...
sonra yine iki tane yuvarlak simidi yanyana koyarak "sekiz" dedi...
yemek yerken oyalansın diye eline cd zarfı vermiştim...tesadüf zarf köşegenlerinden daha önce katlanmış...tekrar tekrar zarfı katlanmış yerinden açtı kapattı açtı kaattı...ve sonunda bana katlanmış zarfı göstereek "üçgen" açılmış zarfı göstererek "kare"dedi
gelicem...
|
|
 |
hilal
Kıdemli Moderatör
Seha'nın Annesi Forumun İnci Tanesi
Kayıt Tarihi: 28 Eki 2007
Konum: Diyarbakır
Durum: Aktif Değil
Puanlar: 21029
|
Gönderim Zamanı: 26 Nis 2010 Saat 16:21 |
Şengül harikasın 
Ben şahsen bişey yazamam buraya benim sayısalım çok berbat aklımda öyle pratik değil yavaş işliyor    Ama senin bilgilerin ve teccrübelerinden,ayrıca diğer arkadaşlardan minim çok öğreneceğim şeyler vardır hergün yazın ne olur takip edicem buayı kesinlikle..Mesela be Eminenin korkunç pratik bir zekası olduğuna inanıyorum eğitimini almamış bile olsa..kesinlikle çocukluktan hatta bebeklikten kaynaklanıyor demekki..
Benim eşim Fizik mezunu,oda çok zekidir ve acayip pratiktir..Ama oğlum bu konuda bana çekmiş sanırım  herşeyi geçtim zaten sevmiyor..Sayı saymayı sevmiyor,esiden beri yap bozlarla oynamayı sevmiyor,ona küplü daireli şu tak çıkarları eskiden beri alırım hepsi yepyeni durr evde..hep yaşına görede dikkt ederim,hangi karakteri seviyosa onagöre yapboz alırım ama denemiyor bile sıkılıyor bırakıyor hemen...okula başladktan sonra biraz daha düzeldi ama öğretmenide çok farkında,skıntıdan eve gideyim bile diyomuş..ama dediğim gib bilmiyor öğrenemiyr değil,zaten sevmiyor..şimdi kare daire 6 gene kdar biliyor,otursa ben yarm saatte koca yapbozu yaptırdığımıda biliyorum..ama öğrenememe yapamama meselesi değil zaten sevmiyor ve korkunç sıkılıyor.
Sehanın ilgi alanı çok farklı,o şarkı söylesin,müzik aletleri çalsın,arabalarıylaoynasın..daha çoook küçükken renklerin hepsini bilirdi ara renkleri bile,şimdi siz ona iki renk sorun ikisinin karışımından ne çıkacağını bile bilir.dışarıda yürürken geçe arabaların,istisnasız hepsinin markalarnı ve modellerini renklerinisedan mı değilmi onu bile bilir 
Düzenleyen hilal - 26 Nis 2010 Saat 16:23
|
Bazılarını hoşgörmüyorum,tahammül ediyorum...Ama tahammülünde bir sınırı var,biliyorum...
|
 |
hilal
Kıdemli Moderatör
Seha'nın Annesi Forumun İnci Tanesi
Kayıt Tarihi: 28 Eki 2007
Konum: Diyarbakır
Durum: Aktif Değil
Puanlar: 21029
|
Gönderim Zamanı: 26 Nis 2010 Saat 17:25 |
en son bi ara 50 ye kadar saydı,baya bi süre önce,biliyorum biliyor,ama daha 20 ye gelmeden bırakıyor yüzünü buruşturup odadan çıkyo falan o kadar yani
bende hadi devam et diyince başlıyor sayı saymayı bırakıp şarkılar söylemeye     bişeyde diyemiorum..Daha doğrusu nasıl yaklaşacaım konusundada pek bi fikrim yok artık,öğrtmeni kendi haline bırakmaya başlamış,senin bu taktkleri uygulayacağım mutlaka ama bilemiyorum.
|
Bazılarını hoşgörmüyorum,tahammül ediyorum...Ama tahammülünde bir sınırı var,biliyorum...
|
 |
esma24
Katılımcı Üye
Kayıt Tarihi: 02 Haz 2008
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Puanlar: 169
|
Gönderim Zamanı: 27 Nis 2010 Saat 12:04 |
şengül hanım emeğinize sağlık bende anlattıklarınızın çoğunu uygulamaya çalışıyorum
şekilli kutular küpler daha oğlum doğduğu gün girmişti evimize 3-4 yaşlarında bütün şekilleri biliyordu sayı saymayı biliyordu sayılar için yapbozlar çok iyi oluyor hem sayıları hem renkleri daha çabuk öğreniyorlar şu an okulda da pek problem yaşamıyor
ama kızım hiç ilgili değil matematikle kendi kendine bir iki üç deyip koşuyor ama birşey saymaya kalksam üç bir on diye uyduruyor yapbozları bir defa ikimiz yapıyoruz sonrasında yüzüne bile bakmıyor ama arkadaşları yapıncada üzülüp ağlıyor ben onlar gibi yapamıyorum diyor şekilli kutular var kare şekli var mesela oradan kare olan küpleri atıyorsun onu bir türlü öğrenemedi ya da öğrendi ama bize belli etmiyor gıcıklığına bilmiyor gibi yapıyor hiç anlamıyorum bazen
kreşte arkadaşları hep biliyorlar onları görüncede üzülüyor öğretmenide inat yaptığını düşünüyor üstüne gitmeyim diyorum kendisi üzülüyor
benim matematiğim çok iyiydi okuldayken ticaret matematiği diye bir ders vardı bayılırdım o derse pratik matematik öğrenme yöntemleri vardı siz de bilirsiniz hem şaşırarak hemde matematik çok kolaymış diyerek girerdik derse
o kitabımı saklıyorum hala biraz daha büyüsünler çocuklarıma vereceğim eminim onlarda çok sevecekler
|
güzel kızım Eylül'üm
oğluşum Bahadır'ım
|
 |